måndag 13 april 2009

Hallonslänten


Vilket slit!! Men det var absolut nödvändigt att få bort alla torra löv, ogräs, grästuvor ur hallonlandet så att vi kan gödsla och ge våra uppskattade hallonplantor bra förutsättningar för en ny sommar. I år var jag djärv och rensade bryskt bland alla torra grenar och klippte ner alla plantor till ca 1 meters höjd. Jag inbillar mig att jag får buskigare plantor med tuffa tag med sekatören. Tre barn och en mamma slet hela förmiddagen så nu är det bara att invänta att plantorna sätter fart och bjuder på ljuvliga hallon i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!