söndag 5 april 2009

Fixardag vid symaskinen

Blev riktigt nöjd med nya tyget!
Idag har symaskinen gått varm och det passade bra idag då himlen var täckt med ett stort regnmoln i morse. Länge har jag gått och dragit på att klä om kuddarna till två stolar så att de blir i rätt färger och det gjordes i en rask takt. När det blev dags för projekt nr 2 började det trilskas... Jag köpte för ett tag sedan jätte dyra, lyxiga påsklakan från Milli Notti i rutigt, lite Mulberry stil som var jätte fina i affären. Dock visade det sig när jag packat upp dem, att de endast var brunrutiga på ovansidan och på undersidan var de babyblå vilket inte passade alls. Dum som var jag var lämnade jag inte tillbaka dem utan trodde att det får väl gå ändå men det har inte gått! Jag har stört mig rejält och bestämde mig för att köpa underlakan i rätt färg och sy om påslakanen vilket teoretiskt borde vara hur lätt som helst med 3 raksömmar. Tänkte då inte på att det är rätt svårt att mäta upp så stora tygstycken och sen blev allt bara fel. Vidare slog det mig också att lakanen borde tvättas först så att de inte krymper för då blir det ju verkligen snett och vint så nu har jag tagit paus och stoppat lakanen i tvättmaskinen. Skam den som ger sig, jag tar nya tag i morgon!

2 kommentarer:

  1. Ha ha - du är ju för rolig:-) så du slog till på underlakanen vi såg på Åhléns ? Själv så söker jag numera efter stil på möbler och tapeter från 30-talet ifall vi slår till på huset med stort renoveringsbehov:-) jag får bolla med dig då kanske? Kram vi ses snart //T

    SvaraRadera
  2. Halloj, det gör jag så gärna om jag kan hjälpa till :-)
    Tyget var tyvärr ett impulsköp! Jag får använda det till underlakan istället... //C.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!