måndag 30 mars 2009

Vårstädning i trädgården





Bilder lånade från Zetas trädgård
Nu går det inte hejda sig längre, nu måste jag ut i trädgården! Igår rensades alla torra gamla växter bort, det plockades upp kvistar från höstens stormar och jag kämpade med att få ut gammal jord ur krukorna som det fortfarande var tjäle i. De allra första krukorna fylldes med påskliljor som jag hoppas stå i blom till påsk. Men trots att det bara är gröna blad med knoppar så känns det riktigt, riktigt bra. Nu är det definitivt nära tills de första små krokusarna kommer att dyka upp i jorden. Njut så länge av bilder från Zetas trädgård.

2 kommentarer:

  1. BRA jobbat!! Ja visst påverkar vädret att det "spritter" i fingrarna - ska med spänning se fram emot ifall vi får se bilder från resultaten av dina planteringar - jag kan gissa att de blev jättefina! Kram och trevlig helg //T

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig trädgårdshelg i täppan du också!! Idag blev det 4 timmars arbete - det är tuuuungt att vårstäda i trädgården. See you monday! Kram

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!