lördag 4 juli 2009

Mysteriet med plommonträdet

När vår yngsta son döptes för 8 år sedan fick han ett plommonträd som har trivts mycket bra i vår trädgård. Det har växt och frodats men det trista och märkliga har varit att det inte har kommit ett enda plommon i detta träd! Ett år ägnade jag mig t.o.m. åt att gå runt med pensel och göra binas jobb och penslade blomma efter blomma.... Det hjälpte inte heller. Förra året tog jag till råd och kontaktade en trädgårdsmästare som hade ett snabbt svar på mysteriet: - Ditt träd är ett hon-träd du måste ha en partner till det !!??? Först trodde jag verkligen att hon försökte grundlura mig men hon hade snabbt ett nytt träd framme som skulle matcha mitt träd. Omöjligt tänkte jag men köpte självklart trädet, planterade det och förstår ni att jag inte trodde mina ögon när det i år kommit små, små kart i det första trädet! Det är nästan så man blir tårögd. Nu ska jag vårda mina små 10 kart, fler är det inte, men det äri alla fall en början. Naturen är fantastisk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!