måndag 29 juni 2009

Härliga dagar

Bild lånad från Allt om mat
Vi lever utomhus numera med picknick korgen fullpackad vilket är hääärligt. Renoveringar och "att-göra-listan" ligger för tillfället åt sidan. Snickarna har annonserat att de har tid att komma i oktober (!!!), what, var min första reaktion! Här trodde man att det var lågkonjunktur och att snickarna stod på kö men icke. Fast just nu känns det lika bra. Trädgården växer och frodas och snart kan vi skörda vår första egen potatis. Hur ser man att den är klar? Blasten är som en stor buske men jag vågar inte chansa och ta upp potatisen för tidigt men till helgen ska vi nog göra ett försök. Endast en arbetsvecka kvar, sedan är det ledigt i 5 långa veckor!!

1 kommentar:

  1. Mmmm vilken mumsig picknickskorg! Potais kan jag inte leva utan men dessvärre vet jag inte så mycket om dem när de står i jord, borde göra det, för jag växt upp med det....

    Så vacker allium du har o trädgården, det är verkligen en fin blomma, så enkel men tjusig och vilka fina batongalster du har börjat göra! Jätteläckra fat och krukor och med mosaikkross!

    En ny het dag väntar, puh, ha det bra i skuggan: ) Mari.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!