söndag 5 juli 2009

Storstädning

Sommaren är för oss ett tillfälle att fräscha upp, tvätta och städa huset. Vi tat ut alla mattor och piskar dem ordentligt, tvättar gardiner, fräschar upp målade väggar och paneler med ett nytt lager färg etc. Det känns så mycket lättare att göra det på sommaren än mitt i vintern. När allt detta är gjort efter semestern kan man möta hösten med frid :-) Idag satte jag igång med TV-rummet som blivit riktigt dammigt och ofräscht under vintern, mycket beroende på att vi har en varmluftspump som står och blåser hela vintern. Så idag plockades jalusingardinerna ner för att ställas i duschen och spola bort från allt damm. Färg är inhandlad för att rolla väggarna vita och fina igen och så ska jag också måla fönsterkarmarna på nytt. De målades för ca 10 år sedan och behöver ses över. Sådär ja, nu måste jag dra igång - idag är en perfekt dag för detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!