lördag 10 april 2010

Trädgårdsplaner

Bild från Homes & Gardens
Nu fullkomligt längtar man ut i trädgården och att få börja inreda sina trädgårdsrum. Varje år blir det i alla fall hos mig annorlunda och planerna är enorma under försäsong. Sedan blir det väldigt sällan som man tänkt sig: de där fröna blir inte en hög, vacker blomster prakt, det har nog faktiskt aldrig hänt så VARFÖR går jag varje år loss på alla fröpåsar!! I år ska det inte ske, nej hellre köper jag färdiga plantor och det ska vara MÅNGA plantor för att ge effekt. I år har jag fått en idé om att bygga ut vår nedre altan längre ut över gräsmattan. Den del av gräsmattan som huset skuggar blir ändå aldrig grön och fin så istället vill jag ha ett stort trädäck med planteringar mitt i, alltså stora hål för plommon- och äppelträd och andra buskar och växter. Tror att det skulle bli riktigt bra men det tål att tänka på. Kanske blir ett projekt för nästa år...

1 kommentar:

  1. Hi hi...Jag känner igen mig lite i det där planerandet...Jag har också en massa bra ideer för sommaren när det gäller hus och tomt.
    Hoppas du kan förverkliga dina.
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!