tisdag 28 september 2010

Vintage

Konstigt det där när man får saker i huvudet som man bara inte kan släppa. Så var det med kina skåpet och likadant har det varit med en golvlampa som vi behöver till soffgruppen så att man kan sitta och läsa i soffan. Av någon anledning har jag fått för mig att det ska vara en svarvad fot, har väl sett en sådan lampa någon stans och så har det fastat. Jag har letat på Blocket, Tradera, i second hand affärer... men ingenstans har jag hittat lampan - förräns igår! Åt lunch med en gammal kollega mitt i stan och passerade en jätte fin vintage affär och där stod den i fönstret. Hittade en jätte fin skärm också, lite dyr, men den är i helsiden. Lampan måste vara i massiv ek för den var extremt tung att släpa hem på t-bana och buss i rusningstrafik men nu står den här i vardagsrummet som ett litet smycke, perfekt!!

1 kommentar:

  1. Vilken häftig lampa, och skärmen var så vacker! Har nämnt dig i dag:) Mari.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!