lördag 25 september 2010

En speciell dag

Igår var en ytterst speciell dag! Jag har aldrig, någonsin varit ute och letat svamp och sett fält av trattkantarellerna, så som mattor i skogsbacken. Jag, lilla O och vännen M blev som tokiga, låg på knä och bara plockade och plockade, korgarna fulla! Helt galet!! Till kvällen kom kära vänner över för att titta på köket och vi bjöd på hemplockade kantareller som jag smörstekt tillsammans med bladspenat och lagt på smördeg och därefter toppat med gratinerad getost, mums! Till efterrätt åt vi äppelpaj med trädgårdens äpplen. Den här tiden är fullkomligt ljuvlig!! Idag måste jag ut i skogen igen, jag känner mig som en ekorre som måste ut och samla in för vintern, bara måste!!

1 kommentar:

  1. Nej men gud vilken lycka, förstår du blir exsalterad , så glad man blir över såna fynd, och vilken mat, där hade jag gärna varit med, urgott lät det! Mari.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!