fredag 17 september 2010

Köks ö

Bild lånad från Lidhults kök
Ibland är det nog en mening med allt! Jag vågade inte beställa en köksö innan köket var monterat för jag ville se hur stor den kunde vara. Det var jätte svårt att se på ritningen vad som skulle bli bäst och det visade sig också att en monterad köksö skulle bli alldeles för stor. Därför har jag varit helt inne på att köpa en fristående bänk, IKEAS:s stentorp rullbord som har bänkskiva i ek. I söndags var vi där för att inhandla denna men blev besvikna då den var slut!! Nu har vi varit på IKEA varenda helg i 4 veckor så det krävdes verkligen övertalning för att kära maken skulle svänga förbi det andra IKEA varuhuset på hemväg från jobbet och trots att jag hade kontrollerat lagersaldot innan på nätet så var den himla bänken slut där också, blir tokig!! MEN, idag såg jag en fin annons från Lidhults kök där de har en bänk som är mycket finare så kanske är det denna vi ska ha istället? Har mailat Lidhults nu så vi får se vad den kostar och hur man får tag i den... Fin var den i alla fall!! Bänken blir pricket över i och den känns viktig för att köket ska bli perfekt. Härligt att det är helg igen! Nu ska det göras äppelmos av alla våra äpplen där hälften redan fallit till marken. Och så ska jag ut i svampskogen igen. Det har blivit ett måste de sista helgerna och korgarna har faktiskt blivit fulla varenda gång, otroligt! Härlig helg på er alla!!

1 kommentar:

  1. Wow Katarina, vilket kök ni har!!! Så jäkla snyggt, jag kommer gärna som gäst om ni har brist på dem: ) Jättekul att få se, vilket jobb men snyggt blev det!!! Mari.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!