söndag 3 maj 2009

Trött men lycklig

Ordning på torpet - nu har trädgårdshuset får en "att göra-lista" också.
Fröna ligger i jorden i de första krukorna
Rodedendron börjar blomma en efter en
Körsbärsträden är nära, nära att slå ut....
Valborgshelgen är till enda och trött och väldigt jordig om händerna tar jag mig nu en välförtjänt ledig söndagkväll. Så mycket som har hänt på ett par dagar! Körsbärsträden är så, så nära att slå ut nu så det sker säkerligen i veckan. Alla plantor är gödslade både med ko- och hönsgödsel. Kanske lite överdrivet men vi köpte färdiggödslad jord och tog hem på släp så det fick bli så. Potatisen Maria ligger i jorden, barnens gamla sandlåda är fylld med jord och här ska planteras mangold och sallad. Alla fröpåsar är sådda i små krukor så nu måste de in och ut för att inte frysa om nätterna. Tack och adjö - i morgon är det måndag igen.

2 kommentarer:

  1. Å så ljuvliga bilder på körsbärsträdet! Och vilken vacker kom-ihåg-tavla! Och jag fick en sådan nostalgikick eftersom du är min gamla brevvän fr 70 och 80-talet, jag kände igen lite av din handstil nämligen: ) Ha en fortsatt bra vår i solen bland alla sådder.... Mari.

    SvaraRadera
  2. Ha,ha ja spåren sitter kvar :-) Visst är det märkliga saker som händer men numera är jag nästan övertygad om att varje människa har någon slags stig som man följer och där människor korsar då och då. Att du och jag träffas så här är bara en av flera incidenter, jag har fler :-) Ha en riktigt härlig helg i vårvädret, kram Catharina

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!