fredag 1 maj 2009

Det växer så det knakar...





Man blir alldeles lycklig när det plötsligt dyker upp små efterlängtade växter lite här och där i trädgården och FORT går det. Allt detta har kommit under veckan som gått. Ormögat har spritt sig över flera kvadratmeter. Pärlhyacinterna står i stora grupper tillsammans med små minipåskliljor. Riktigt glad är jag över mina vilda vitsippor som har tagit plats i rabatten. Lite fusk är det för jag hittade en leverantör som säljer frön på vilda blommor så jag köpte några påsar och det funkar faktiskt! "Blåsippan" är också inplanterad men jag tycker det är fint med även "vilda" växter i trädgården, speciellt eftersom vi har så mycket naturtomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!