torsdag 21 maj 2009

Gammaldags rosor...


Bild lånad från Svd Trädgård
Det här med gammaldags växter och speciellt rosor är väldigt inne just nu. På Plantagen hade de en hel avdelning med "gammeldags" växter och Tina Ahlin fyller hela sitt program med en trädgård med denna typ av växter. Jag måste vara otroligt påverkbar för nu har jag blivit helt förälskad i dessa rosor och även andra typer av "mormors" växter. Jag har redan lupiner, akeleja, pioner, kaprifol.... men "mycket vill ha mer" Såg fantastiska "pion-rosor" av gammal sort hos min favorit blomsterhandlare och nu har jag tänkt på dem hela veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!