tisdag 29 juni 2010

Äntligen nytt kök

Med så mycket ledig tid som jag har haft den sista tiden tog jag tillfället i akt att starta upp projektet "nytt kök" och nu börjar det verkligen börja närma sig.... Efter research var det bara att konstatera att IKEA ändå är outstanding och det är inte ekonomiskt försvarbart att köpa köket någon annan stans. Deras ritprogram är riktigt kul och jag ägnade många timmar åt planering. Därefter har jag suttit 5 timmar på IKEA med deras personal som har hjälpt mig ytterligare med idéer, material val, ritat mått beställda bänkskivor etc. Köket är Lidingö med massiva ek skivor. Det nya köket vrids helt om så att vi får bänkar framför fönster, en mängd olika "stationer" så att många kan jobba i köket samtidigt, ordentligt med arbetsytor... Nu kan jag inte göra det bättre så det utifrån bästa förmåga så hoppas verkligen att det blir bra. Vi kan inte installera köket förräns till hösten men IKEA höjer priserna i juli och vill därför få in beställningen redan nu. Alla våra vitvaror sjunger på sista versen så det är verkligen dags!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!