lördag 15 maj 2010

Back in track

Som här har jobbats!! I veckan tog jag bort stygnen och fick order om att försöka att börja stötta på hela foten så jag tänkte att vad kan inte vara bättre rehab än lite arbete - i försiktig skala. Jag tog mig an vår trapp där den vitmålade panelen behövde fräschas upp. Man ser det inte förrän efteråt men det slits och smutsas ner oerhört på kort tid och nu är det bländande vitt och ohyggligt fräscht. Jag är såååå nöjd!! Vidare linkade jag in på Plantagen igår och fick syn på stora Lagerbuskar för 59 kr !!! Köpte 2 stora buskar som nu står i krukor på altanen. Fyllde även upp mitt stora betongfat med Penséer från krukorna vid entrén. Till entrén köpte jag 3 stora Buxbom klot och svarta, högblanka riktigt eleganta krukor vilket också blev riktigt stilrent och snyggt. Med tanke på att ytterdörren är målad i högblank, svart färg försökte jag få det att likna Downing Street 10 och visst, vissa likheter finns det allt :-) Det var med trött, något värkande fot men nöjd jag somnade igår och i morse vaknade vi upp till en ljuvlig, alldeles stilla morgon. Vattnet ligger spegelblankt, fåglarna kvittrar så där lite diskret och det är nästan magiskt. Idag ska foten få vila i solstolen istället. Ha en fantastiskt trevlighelg ni alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!