måndag 10 maj 2010

Riddarsporrar & Dagliljor


Bilder från odla.nu
Det är mycket trädgårdsplaner just nu och igår beställde jag en trädgårdsdagbok på nätet så att jag ska kunna komma ihåg allt jag planterar och sår. Efter 10 års grundarbete (phu!!) känns det nu som om strukturen äntligen har "landat" det gäller bara att fylla på och få "fart" på växtligheten. Potatisen kom faktiskt ner i jorden i helgen m.h.a. två hjälpsamma 9-åringar, tusen tack för det! Den gamla sandlådan är nu sådd med sallad och spenat så där är läget under kontroll också. Vidare har vi införskaffat rosa och vita Riddarsporrar, Dagliljor samt några Astilbe till slänten som är alldeles för gles. Jag hittade en jätte fin bild på nätet som ska vara en målbild men då skrattade barnen och sa - men, mamma då, det kommer ju aldrig gå, men visst kommer det att gå, vänta bara!! Med hopp, hårt arbete och envishet så ska det nog lösa sig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!