söndag 17 januari 2010

Köksinspiration

Bild lånad från Traditional Homes
Fina kök kan man inte få för mycket av. Tapetseringen igår blev jätte lyckad men vi fick avbryta när mörkret kom. Vi har lärt oss att det är ingen idé att ens försöka när man inte ser ljuset, alldeles för stor risk så eftersom man blir klokare med åren så packade vi ihop vid mörkrets inbrott. Nu har jag några våder kvar men idag hinner jag inte för idag ska jag börja på fortsättningskursen i keramik. Ska gå 5 söndagar varannan vecka, 4 timmar/gång tillsammans med kära Å och det ska bli jätte roligt. Kul att förena nytta med nöja, umgås samtidigt som vi är kreativa. Vi planerar att göra fina, små assietter med spetsmönster som sedan ska glaserar i vackra färger. Har sett andra som gjort sådana och de är jätte fina.

1 kommentar:

  1. Åhhhh ja !! Visst är det skitkul!!?? Min keramikkurs startar den 30:e. Vi går fem gånger. Tre timmar per gång. Jag lääängtar dit..
    Vilken kul ide, med assietterna. Hur gör du mönstret runt kanten?
    Jag ska tumma några temuggar har jag tänkt och så ska jag försöka mig på en ugnsform med rätt hög kant. Lite hjärtan och ev. en ljuslykta att sätta på väggen... Oj,oj,oj! Jag vill börja idag!
    Lycka till på din kurs! Kram Åsa.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!