söndag 27 september 2009

Höststädning i trädgården



Bild lånad från coxandcox.uk
Idag har det skett storstädning i trädgården och det var på tiden! Fick stor hjälp av äldsta sonen med att bära ut säckar och kratta ut barkmull, tro inte att det var gratis - avbetalning för inköpt MP3 :-) men det var till stor hjälp. Klippte bort vissnade blomstjälkar, tog ur krukorna och planterade ut växterna i trädgården istället. Står de kvar i krukorna är det stor risk att krukorna spricker under vintern och att rötterna fryser - det har jag lärt mig från tidigare vintrar. Pelargonierna har fått flytta in i nya krukor i trädgårdshuset. Har inte bestämt mig om jag ska låta dem vissna ner och stå svalt under vintern eller ta in dem i huset. Tycker att de behöver sådan tid varje vår att komma igen så det är inte riktigt värt det. Nu känner jag mig i fas med trädgården. Ska bara peta ner lite fler lökar, har bla. köpt Allium. Ska även inhandla lite härliga höstperenner när vi åker på höstmarknad om ett par veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!