tisdag 29 december 2009

Projekt TV-rum

Bild från Pottery Barn
Nu har jag suttit still för länge så nu börjar jag längta efter att fixa igen... Just nu är det TV-rummet i bottenplan som är i fokus. Igår köpte vi en ny TV på rean till kära maken och barnens förtjusning. Jag måste erkänna att en stor platt-TV inte är vad jag längtar efter mest av allt men man är ju olika... Så jag lät dem fixa TV:n så ägnar jag mig åt det övriga, dvs en ny, stor, rejäl familjesoffa och allt "piff" runt omkring. Det här med soffan är inte helt lätt. Funderar så att det gnisslar i huvudet på vad som blir bäst. Målet är att många ska få plats men den ska ju vara snygg också... Har försökt sälja vår gamla soffa på Blocket men inget napp och när jag tittar på den så ser jag ju att den är rätt sliten så det kanske inte är så konstigt. Men det skär lite i hjärtat att bara slänga den, sitter så mycket minnen i den från när barnen var små och när vi köpte den för ca 10 år sedan var det en jätte stor och dyr investering för oss. Den fick flytta ner till TV-rummet förra året när vi köpte nya soffor till vardagsrummet men nu åker den faktiskt ut ur huset. Har upptäckt att det finns flera nätbutiker som säljer möbler men det känns lite vanskligt att inte få provsitta sin nya soffa... Jag får fundera vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!