söndag 8 februari 2009

Toile de Jouy


Det bästa som finns är stor förändring till minimal penning. Mitt "nya" gästrum är förvandlat till till franskt sovrum "à la campagne" med härligt toile de jouy mönster som jag hittade i en rea-hörna för 150 kronor!! Jag gjorde en sänggavel genom att klä en spånskiva (som jag faktiskt hade i garaget) med en stor frottéhandduk, sydde ett fodral av tyget och drog över skivan och fäste med häftpistol för att tyget skulle sitta tight. Fick sedan användning av en massa kuddar som fanns till övers och sydde fodral av återstående tyg samt ett tyg som jag haft som trädgårdsduk. Här kommer mormor att sova gott när hon är på besök. Mer inspiration nedan med toile mönster:
Bild lånad från www.homeneeds.co.uk
Bild lånad från www.linternaute.com

Bild lånad från www.scottsofstow.co.uk

1 kommentar:

  1. Nej men, man såg ju knappt övergången från ditt sovrum till de andra, så snyggt och och så skickligt av dig, blev en urfin fransk hörna i gästsovrummet! Mari.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!