söndag 15 februari 2009

Fruktbröd

Igår bakade jag ett nyttigt och jätte gott bröd som jag hittade i senaste ICA buffé. Originalreceptet är: 4 dl dinkel/vetemjöl, 1 dl bovetemjöl, 2 dl havregryn, 1 dl linfrön, 1 dl solrosfrön, 1 dl pumpakärnor, 2 tsk bikarbonat, 2 tsk salt, 1 äpple skuret i små tärningar, 1 dl torkade aprikoser klippta i små bitar, 1/2 dl honung & 4, 5 dl naturell yogurt. Häll i smord & bröad brödform och grädda i 1 timme i 175 grader. MUMS! Jag tror att det är ett bröd som man kan variera med lite vad man har hemma, jag hade inga pumpakärnor eller linfrö men lade istället till katrinplommon och lite nötter, det gick jätte bra det också. Idag ska vi ut på isen igen med en kaffetermos. Solen försvann väldigt snabbt igår men idag ser det hoppfullt ut. Ha en härlig söndag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!