lördag 10 oktober 2009

I keramikateljén

Bild lånad från Mateus.se
Åh, vilken dag!! Idag har jag och kära Å varit på endagars kurs i att tillverka stora fat i keramik enligt kavlingsmodellen. Vi förstod inte hur 5 timmar flög iväg medan vi stod och bankade leran, tummade, kavlade, formade och dekorerade och resultatet blev jätte fina fat. Hoppas de inte spricker i ugnen men det gör inte så mycket för vi har anmält oss till fortsättningskurs - 5 heldagar i vår! Då ska vi få lära oss ännu fler tekniker samt även glasera våra alster. Så förhoppningsvis behöver jag i framtiden inte köpa dyra Mateus fat utan jag kan göra mina egna :-) Ha en härlig lördagskväll!!

2 kommentarer:

  1. Hallå där, men va spännade!!! Ja, det vore väl nåt, egna Matteusfat, de är så himla vackra!!! Du kommer säkert greja det en dag! Kolla in min bloggvän " Signes" alster, hennes blogg heter Designe och hon går keramikkurs och har lärt sig en massa! Hoppas du har det bra där på höjden!!! Mari.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilket uderbart hus ni har! Jag blir rent avundsjuk.Jag är också en keramikkursfantast. Skulle kunna fortsätta i evighet med dessa kurser. Har varit sista gången för terminen idag, men längtar redan till att få börja igen.Vilken fin blogg du har. Jättevackra bilder. Kul att jag hittade hit. Kram från Åsa.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!