söndag 25 oktober 2009

Biodags

Det är inte ofta jag kommer iväg på bio men nu kommer syster min på besök från landsorten så då ska vi och mamma gå och se Julie & Julia, det ser jag fram emot. Det har varit en ytterst intensiv helg men härlig. Det har verkligen gått i ett: LÖRDAG: lassade bilen med skräp från renoveringen och lämnade på tippen-fortsatte ut i skogen på svampjakt, gick uselt, hittade knappt en enda lite svampusling, bläh-åkte istället och hämtade 1/2 gårdslamm från Möja på en gårdsbutik-stannade på hemvägen och fikade hos kära svägerskan-handlade middagsmat-stekte en lammstek som blev underbart god-avslutade kvällen med TV-kväll i soffan. SÖNDAG: innebandymatch kl. 9.00 med lilla O-långpromenad med kära maken och hunden-slet sedan i trädgården och flyttade om några Rhodedendron buskar och grävde upp några fula Tuijor medan kära maken målade fönsterfoder-snart ska jag och maken utmana varandra i en tennismatch -efterår iväg till byggvaruhuset och köpa penslar och titta på en ny toalett-ska sen försökta hinna sy en gardin, tycker att det behöver kompletteras med ytterligare en längd - och innan kvällen är slut måste jag skicka iväg några inbjudningskort för kommande kalas.... Phu!! Hoppas ni har haft det lite lugnare men i morgon blir det som sagt en lugn biokväll.

1 kommentar:

  1. Ja, det kan man kalla för en hektisk dag! Hoppas att filmen var bra.
    Kram och hej från Åsa.
    Ps. Vilken härlig hund du har. Ds.

    SvaraRadera

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!