tisdag 25 november 2008

Vardagsrummet, en stor utmaning



Vardagsrummet var en stor utmaning. Två sovrum skulle nu bli del av vardagsrummet vilket innebar att fönster fick bytas ut och ersattes med stora rutor. Ett badrum var placerat mitt i rummet och när detta togs bort fick vi plugga igen avlopp och dra om rörinstallationer. Ett av sovrummen blev "bibliotek" ett mindre rum till vänster på bilden. Taket lades inte om förrän nu i somras och vi satte ohyvlad råspont som vi vitlaserade innan det sattes upp. Det ger en lite "rough" känsla och jag tycker att det blev riktigt bra. Golven är lönn parkett. På sikt skulle jag vilja byta ut det till breda tiljor i oljad eller såpad furu men det ligger på framtiden. Jag kommer att återkomma till historien kring spiskaminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!