onsdag 19 augusti 2009

Bondens egen marknad

Idag läste jag i Coops MerSmak ett reportage om Bondens marknad som äger rum hela hösten runt om i Sverige. I Stockholm är det varje lördag på Katarina Bangata fram till mitten på oktober. Jag blir så arg på mig själv att jag inte kommer mig för att åka dit!! Jag är verkligen en förespråkare och efter artikeln idag inser jag att jag bara MÅSTE dit innan höstskörden är över. Som alternativ köper jag dock en kasse med lokalproducerade varor som säljs från ett lastbilsflak varannan fredag. Förutom att jag vet att det är mat med kvalitet är det också viktigt för den goda sakens skull. Man måste stötta de små producenterna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!