söndag 17 oktober 2010

Musten avhämtad

33 liter härliga flaskor must blev det av mina 60 kg äpplen, så gott!! Det är roligt för det finns flera lokala musterier lite här och var och många tar sig verkligen tiden att lämna in sina äpplen. Det är för sorgligt när man ser trädgårdar där fina äpplen bara får falla till marken och ruttna bort. Och lika galet är det när man går till ICA och hittar importerade äpplen från andra sidan jordklotet, det gör mig faktiskt riktigt arg! I helgen har jag fyndat perenner för halva priset och fyllt på rabatterna både här och där. Nästa helg måste jag vika en hel dag för trädgårdsarbete för det är så mycket som jag vill hinna göra innan vintern kommer. Har mängder av växter som stått i krukor på altanen som måste ner i jorden och mina buxbom klot måste jag plantera i innerkrukor. Detta för att de fina glaserade krukorna inte ska riskera att spricka under vintern. Ha en bra vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Instruktioner:

När du ska välja i drop-down listan, välj Anonumios eller Namn/Webbadress om du vill att ditt namn ska synas. Du behöver inte skriva webbadress om du inte har någon hemsida.

Tack för att du lämnar en kommentar på min sida!!